Click here


November 20, 2011

Saya dan online shopping

Assalamualaikum, and Hey guys.


Ramai yang berfikir bahawa online shopping tak sesuai atau kadang-kadang menipu. Of course you should think like that! kita memang mengambil risiko tentang quality barang itu kalau beli online ni. Kadang-kadang dalam gambar bagi cantik, but sudden bila benda yang kita beli tu dah sampai mulalah ada yang rosak ni lah, tu lah. Pada mulanya saya memang takut untuk beli barang melalui online. Takut barang tak sampai ke ape ke.It is not about a shoes that price RM100. Kalau RM100 tu kena tipu boleh lagi. Bayangkan kalau harga dekat-dekat nak RM1000 ke, tak menangis. Stop here. What im try to highlight here bukan nak suruh anda beli barang online atau apa, just sekadar berkongsi cerita saya tentang online shopping. 


Actually, since I start my studying at Melaka, I dont have so much time and sometime i dont have time even in weekend to survey the things that Im needed. Saya cuma free pada hujung minggu, itupun kalau tak ada photoshot requests. Jadi saya try survey dalam internet barang-barang yang saya nak atau saya mintak tolong kawan tengok-tengok dalam internet, contohnya barang-barang untuk camera.

So lets make it short because im sure that you all will be bored if i keep typing. Barang first yang saya beli which is Fix lens 50mm. Lens biasa je pun, but what make me interested about that lens ialah aperture dia. f1.4 tu! Cool gila. Rare jugalah. Selalu saya tengok pun ada f1.8 je bukaan aperture dia. Tu yang nak je beli tu. Bukan senang nak dapatkan? 

Now that the Len is what i mean.

nak harga murah pun salah satu sebab, tapi saya beli online jimatkan masa saya. Letih nak survey semua kedai. Tapi kalau saya free saya ada juga jalan-jalan tengok apa menarik.

5in1 reflector, 40in.It has arrived. I can not wait to test it.


alhamdullilah, setakat ni barang yang saya beli semua berfungsi dengan baik lagi.


Pesanan saya kalau nak beli barang online dapatkan information betul-betul tentang barang yang kita beli tu contohnya what courier that they use(kadang2 kalau barang mudah pecah guna pulak sistem penghantaran yang tak selamat langsung jahaman barang) ukuran tepat macam ukur lilit dada, lebar bahu, besar peha, pinggang dan sebagainya(kalau pakaian) senang nanti tak besar ke ape ke,dan sapa penjualnya. ok sekian<3

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best WordPress Web Hosting